DIGI COMMUNICATIONS N.V. ANUNȚĂ REZULTATELE FINANCIARE PRELIMINARE PENTRU ANUL ÎNCHEIAT LA 31 DECEMBRIE 2020 (23.02.2021)
1,3 MILIARDE DE EURO VENITURI CONSOLIDATE ȘI 480 MILIOANE DE EURO EBITDA
• 1,3 miliarde de EURO venituri consolidate ale grupului în 2020, reprezentând o creștere de 8,1%, comparativ cu 31 decembrie 2019, o performanță financiară robustă într-un context marcat de provocări și impredictibilitate
• Pentru întregul portofoliu de servicii și pe toate piețele, numărul unităților generatoare de venituri a progresat până la 18,1 milioane, la 31 decembrie 2020, de la 16,1 milioane, la 31 decembrie 2019, înregistrând un avans cu 12%
• 480 de milioane de EURO EBITDA ajustată (inclusiv impactul IFRS 16), cu o creștere de 7,5 % comparativ cu 31 decembrie 2020, și 405 milioane de EURO EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16), o creștere de 6,6%, comparativ cu 31 decembrie 2019
• România și Spania sunt principalii contribuabili la creșterea globală a grupului
STABILITATE FINANCIARĂ ȘI CONSISTENȚĂ OPERAȚIONALĂ
Digi Communications N.V., unul dintre grupurile de comunicații electronice de top, care operează pe piețele din România, Ungaria, Spania și Italia și compania-mamă a RCS & RDS SA (România), a înregistrat venituri de 1,3 miliarde de EURO, la finalul anului 2020, conform rezultatelor financiare anuale preliminare neauditate ale companiei, publicate marți, 23 februarie 2021. În 2020, veniturile companiei au crescut cu 8,1% față de perioada anterioară (1,2 miliarde de EURO la 31 decembrie 2019). EBITDA ajustată de 480 milioane de EURO (inclusiv IFRS 16) a marcat o creștere de 7,5 % comparativ cu anul precedent (446 milioane de EURO, la 31 decembrie 2019).
Indicatorii-cheie comerciali din anul 2020 au confirmat profilul de lider de piață al grupului, în special în România, Spania și Ungaria. Numărul total de servicii furnizate clienților (unități generatoare de venituri - RGU) a crescut cu 12%, ajungând la 18,1 milioane RGU de la 16,1 milioane, la 31 decembrie 2019. La nivel de grup, principalele linii de activitate au înregistrat creșteri semnificative, obținute, în principal, organic:
- servicii pay-tv (televiziune prin cablu și satelit): +12%, de la 5,1 milioane RGU la 5,7 milioane RGU;
- internet fix: + 18%, de la 3,6 milioane RGU la 4,3 milioane RGU;
- servicii de comunicații mobile: + 13% de la 5,7 milioane RGU la 6,4 milioane RGU.
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Echipele Digi de pe toate piețele au asigurat furnizarea servicii de comunicații în mod constant și eficient, menținând un nivel ridicat de calitate a serviciilor oferite tuturor clienților noștri. Prin flexibilitate, disciplină și grijă pentru echipe și clienți, Digi a reușit să transforme un 2020 provocator într-un an de dezvoltare durabilă, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar. În numele Consiliului de Administrație Digi, doresc să-mi exprim recunoștința față de angajați, clienți, parteneri, pentru realizările și rezultatele noastre, într-un an dificil. ”
Pentru a-și menține avantajul competitiv, grupul a investit în total 371 milioane de EURO, în 2020, pentru dezvoltarea rețelelor, în principal în România, Spania și Ungaria, urmărind consolidarea și extinderea rețelei de comunicații mobile 4G și 5G și a infrastructurii de fibră optică.
Compania a menținut o structură de capital prudentă, bazată pe o rată de îndatorare raportată la EBITDA inferioară mediei prezentate de alți operatori tradiționali de servicii de telecomunicații din Europa. În 2020, Digi Communications N.V. a anunțat un multiplu de îndatorare stabil de 2,6 X.
EVOLUȚIA PE FIECARE PIAȚĂ
Operațiunile pe piața principală a grupului, România, au continuat tendința de creștere pe segmentul comunicațiilor electronice fixe. Serviciile de voce și date mobile au confirmat trendul ascendent, în contextul schimbării nevoilor de conectivitate mobilă.
Serviciile pay-tv au înregistrat o creștere de 15,5% a numărului de unități generatoare de venituri, până la 4,7 milioane RGU, la sfârșitul lui 2020, de la 4,1 milioane RGU, în perioada anterioară. În ceea ce privește serviciul de internet fix, numărul de RGU a crescut cu 19,4%, până la 3,3 milioane RGU, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2019. Serviciile de comunicații mobile au crescut cu 6,9% până la 3,7 milioane RGU la 31 decembrie 2020.
Anul trecut, operațiunile din Spania au generat venituri în creștere cu 42% față de perioada anterioară, de la 193 milioane euro la 274 milioane euro. Totodată, au reconfirmat importantul succes comercial al filialei, având o creștere cu 30% a unităților generatoare de venituri comparativ cu 2019 (2,6 milioane RGU, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2 milioane RGU, la 31 decembrie 2019). Serviciile de comunicații mobile și-au continuat progresul, cu un avans cu 23%, de la 1,9 milioane RGU în decembrie 2019 la 2,3 milioane RGU în decembrie 2020, o realizare care a poziționat Digi Spania printre cei mai buni 5 furnizori de comunicații mobile de pe piața locală.
Extinderea amprentei rețelei fixe și dezvoltarea continuă a sistemului de puncte de prezență comercială au adus o creștere semnificativă a serviciilor de internet fix, ajungând la un număr de 276.000 RGU, la 31 decembrie 2020.
Filiala Digi din Ungaria a continuat procesul de extindere a rețelei proprii de fibră optică și a atras noi utilizatori de servicii de comunicații mobile. Dinamica dezvoltării rețelei de telefonie mobilă a transformat DIGI Mobil Ungaria în cel mai apreciat operator în ceea ce privește disponibilitatea rețelei 4G, conform Raportului OpenSignal Mobile Network Experience, lansat în premieră în 2020, pe baza recenziilor clienților.
În ceea ce privește rezultatele operaționale, numărul de RGU pentru serviciile de comunicații fixe ale filialei Digi era de 2,3 milioane unități generatoare de venituri, la sfârșitul anului 2020, iar pe segmentul serviciilor de comunicații mobile a ajuns la 173.000 RGU, la 31 decembrie 2020.
Operațiunile din Italia au oferit rezultate constante, într-un an dificil pentru piața locală confruntată cu diferitele restricții impuse în contextul crizei sanitare. La 31 decembrie 2020, filiala număra 251.000 RGU pe segmentul de date mobile și voce.
Raportul preliminar este disponibil aici.
Despre Digi Communications N.V.
Digi Communications N.V. este un operator european de top în domeniul comunicațiilor electronice, cu operațiuni în România, Ungaria, Spania și Italia și este compania-mamă a RCS & RDS, liderul de piață în România pe segmentul serviciilor de tip pay-tv și internet fix. Pe parcursul celor peste 28 de ani de existență, Digi a investit continuu în cele mai revoluționare tehnologii, ajungând să dețină, în prezent, cea mai extinsă rețea de fibră optică din regiune, cu o acoperire de aproximativ 8,4 milioane locuințe, în România și Ungaria (decembrie 2019).
Digi a adus pe piață servicii de comunicații electronice convergente la cele mai competitive prețuri. În timp, acest avantaj competitiv s-a transformat într-un beneficiu pentru milioane de clienți care au dobândit un acces mai rapid și mai avantajos la servicii de calitate superioară, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile.
Grupul Digi pune la dispoziția abonaților săi și o ofertă complexă de conținuturi trans-media, prin intermediul diviziei media care cuprinde: televiziunile Digi 4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.
Pentru mai multe informaţii:
Departamentul Comunicare și CSR
comunicare@rcs-rds.ro
Telefon: +40 31 400 42 44
www. digi-communications.ro